2009-08-29

kueh ooo kueh...

pd suatu ptg d bazaar ramadahan...ak pergi ke kedai menjual kueh dgn rakanku...Mr B...

gua : bang...ni kueh ape nih bang?

penjaja : kueh ahdsfhsfham (beliau berkata dgn loghat kelantan + suara perlahan + riuh rendah bazaar)

gua :  pedie?

penjaja : kueh awdawdawddsagam

gua : satu bape nih bang?nak satu aa...

penjaja : jap eh dik...

gua berbisik dgn Mr B

gua : weh B...kueh ape tuh da?colourful gile..(dlm otak dah ceria dah tgk warna warni cmtuh)

Mr B : ntah..ak pon tatau...

lepas tuh ak balik apartment sume...gua pon kol membe gua org kelantan...

gua : weh...kueh ape yg atas die ade kaler merah2...then bawah die cam kuih seri muka tuh?

En Lanun : owh...lompat tikam??yg atas pulot kaler merah tuh then bwh kuah hijau?makan ngan santan ngan gula melaka?

gua : aaa...yolah tuh...camne nak makan?

En Lanun : mkn ngan santan ngan gula melaka tuh aaa...pahtuh amek pulut tuh sikit...camtuh aaa...

gua : maseh2...ak tatau camne nak makan...

En Lanun : hahahahaha

Mr B : tuh la kaw...nk try sgt...(gelak guling2)

No comments:

Post a Comment